FANDOM

Dianna Burgerson
HamBorger
Hamburgeren, Burgerson's favorittmat og emblemet på det politiske partiet Big Burger Party.
Vital statistics
Position 45. President av USB (Tidligere USA)
Age 32
Status Har muligens 36 forskjellige sykdommer
Physical attributes
Height 1 meter 63 centimeter
Weight 198 kg

Dianna Burgerson (Født 1983, alder 32) er den 45. og nåværende president av United States of Burgers, tidligere United States of America. Hun er den første kvinnelige presidenten i USB, den yngste presidenten noensinne på an alder av 32 år, den tyngste presidenten på en vekt av 198 kilogram, og lederen for partiet Big Burger Party. Født i Dallas, Texas i 1983, hun ble uteksaminert fra Kansas City Burger University i 2001. Hun jobbet som kokk i et gatekjøkken i Jackson, Mississippi fra 2001 til 2005.

På den 25. Juni 2005 grunnla Burgerson det politiske partiet Big Burger Party, som i 2006 hadde bare 31 medlemmer. Gjennom de neste 8 årene vokste tallet på medlemmene voldsomt. I 2014 var det 61 millioner medlemmer av BBP, større en både Det republikanske parti og Det demokratiske parti.

Burgerson stilte som presidentkandidat for første gang i 2008, hvor hun tapte mot Barack Obama & John McCain med bare 0.9% av alle stemmene. Hun stilte som presidentkandidat igjen i 2016 , hvor hun slo Donald Trump & Hillary Clinton med 96% av alle stemmene.

Burgerson's første handling som president var å innføre et forbud mot alle restauranter uten burgere på menyen. Etter Burgerson's første måned som president, mistet Det demokratiske parti og Det republikanske parti nesten alle medlemmene sine. I dag har BBP 318 millioner medlemmer. På den 21 August 2016, endret navnet av USA (United States of America) til USB (United States of Burgers). forandringen ble først kritisk mottatt, både av verden og amerikanere.

På grunn av Burgerson's handlinger, har I.Q. levelet av den gjennomsnittlige amerikaner økt med -30% "på grunn av proteiner som finnes bare i burgere" ifølge Burgerson. Burgerson hevder at hun ble inspirert til å grunnlegge BBP og stille som presidentkandidat etter at hun hørte Marie Antoinette's kjente ord "La dem spise burgere". Siden den franske revolusjonen i 1789-1799, har de fleste trodd at ordene hun sa var "La dem spise kake", men dette var avkreftet i 2016 når det var funnet ut at kaker eksisterte ikke før 1995.